HalamanTAKAR

TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

KLIK JE

Isnin, 25 Januari 2010

KEPUASAN ..

Bismillahirahmanirrahim..... salam 1Malaysia...
jumpa lg sahabat2 blogger smua..Terlebih dahulu marilah kita sama2 menyedekahkan Al-Fatihah di atas kemangkatan almarhum Sultan Iskandar,sultan Johor serta mereka yg kembali ke rahmatullah antaranya bekas KPN negara,Tan Sri mohd Sidek,bekas MDNegeri,Tun Ghazali Shafei,anak ADUN Sg Tiang,serta mereka yg kembali menemui Maha Pencipta.Dan..yg pasti kita akan turut sama ke Sana cuma kita belum mengetahui akan masa kita..Sesungguhnya amal makruh yg kita buat,ank2 yg soleh serta kebajikan kita yg akan turut membantu , Insya Allah..

Pada hari sabtu yg lepas,aku bersama 2 lg kawan pergi menjalankan xtvt yg biasa iaitu memnacing di lombong tgl berhmpiran kwsan perumahan dimana lombong dkwsan tersebut ckup luas serta sayup mata memandang.Hampir 10 lombong tgl yg mana pd firasat aku mmg ckup dalam..Apatah lg penghuni di lombong itu yg rsnya di huni oleh bermcm lapisan jnis.Kami terlebih dhulu cuba bermain dgn haruan berumpankan katak.Sj nk test pikup..Bermula dr jam 8 kami di sn,masing2 dgn joran serta kelengkapan.Permainan casting dimulakan.Kwsn tersebut dipenuhi oleh pokok teratai serta kiambang yg menjadi tpt penghuni dasar berlindung dr panas matahari.Hampir ke pukul 10 kami mencasting,belum 1 pun penghuni yg mahu menjamah umpan.Setelah asyik bertukar tempat,akhirnya seekor ikan haruan bersaiz hampir 4 kilo berjaya dijinakkan.Lenturan rod menunjukkan bahawa haruan tersebt berminat utk melawan,tp permainan tdk dpt di truskan memandangkan kwsn yg berteratai.Sampai saja ke tebing,tusssssss.........tali pancing terputus dan mata kail trus menjadi lurus..nasib baik juga sempat menangkap haruan tersebut.klu x....melepas la..
Setelah selesai bergambar,aku menukar tempat n arah,br je 3 kali balingan,akhirnya umpan aku berjaya juga menarik minat haruan bersaiz 700 gram.bleh tahan juga power.. Kami berangkat ke lombong yg lain setelah puas hati dgn kejayan menaikkan haruan. Permainan dgn toman pula akan di cuba,berumpankan anak keli..teknik pelampung kami gunakan,mungkin dah tgh hari,jd toman semua turun ke dasar agaknya..Dgn hampa,kami berangkat balik sebelum zuhur.Pada sebelah ptg aku kembali lg utk bermain dgn toman.Jam 4 aku bersama dgn joran pemberian adik aku dan berumpankan anak keli serta katak,aku mencuba nasib.Hampir ke pukul 6,aku berjaya menaikkan se ekor toman bersaiz 700 gram di kwsn yg penuh dgn pokok kiambang.Alhamdulillah aku merasa amat puas dgn hasil yg aku dpt pd hari tu,...Bersesuaian dgn pengalihan hobi aku,hobi yg amat aku xminat,kini telah memberikan sesuatu yg menggembirakan serta membuatkan aku amat teruja utk memancing.Nescaya aku akan terus memenuhi hobi ini selain dpt gak makan ikan air tawr. kpd mereka anak2 muda,dr membuang masa melepak,merempit,main dam aji,membohsia bohjan,lebih baik dekatkan diri dgn berfaedah..memancing..dpt juga menambah rezeki, mengenali habitat ciptaan Allah,mengkagumi keindahan pemberian Allah serta menikmati saujana alam di tepian tasik yg mendamaikan..marilah kita sama2 bersyukur...