HalamanTAKAR


TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan
KLIK JE
Terdapat ralat dalam alat ini

Selasa, 22 Disember 2009

ALHAMDULILLAH TAHUN BARU ISLAM

Bersempena tahun baru islam 1431H yang lalu..kepeningan kepala memikirkan pasal kerja,masalah di perdaya oleh orang,dan mslh selingan yang lain yang amat memenatkan jiwa.Kiranya kalau xkuat mental pasti sakit jiwa..
1) masalah bermula ketika balik kampung bercuti,nk selesaikan kereta lama yang tersadai .. datang la 1 mamat ni..ingtkan melayu rupanya india..kereta lama aku jual dgn rm500,pastu aku sruh dia setlekan geran keta yg aku guna (sebb da tukar enjin) tolak duit dari jualan keta lama aku, pastu dia kata viva nk jual smbung byr rm 280 sebulan,bg kat owner rm 400 jer..trus aku jadi. pastu keesokan hari aku call dia,trus xdpt.Selang hari kehari aku call masih xdpt..Mmg aku dah kene "kencing" kata org utara.cuti aku lak da nk abis da..kelam kabut jdnya,trus aku wat repot n kemudian dgn bantuan dari adik ipar aku,pakngah dia,"adik-beradik".Aku dpt detect yg keta viva tu macha tu sewa dan aku trus cr owner viva tu,alhamdulillah aku dapat juga cr owner viva n kdai keta sewa tu.Berkebetulan plak kedai sewa tu milik "abang Daud".Dia pun tolong aku cr macha tu, aku cuma nk balik geran aku n duit aku.Hari ahad cuti aku nk abis,tp aku dpt smla geran aku pada hari ahad seblm aku blik ke PD dengan bantuan abg Daud.Ikut hati mau aku belasah macha tu tp dia xberani nak munculkan diri dia depan aku.adik dia jer hantar geran tu ke kedai abg Daud.Sampai hr ni macha tu utang aku rm100 lagi.Apa pun selesai 1 masalah aku. Dan aku kluarkan 1 viva lain..(PHY 9765)..Alhamdulillah syukur dgn rahmat Allah..

2) Selepas balik dr cuti,tempat aku nk menganjurkan hr kuarga 2 hr 1 mlm di tempat keje aku.
Aku di lantik sebagai AJK peralatan..Penat kpala otak aku bermula sehari dr majlis tersebut.. semua aku nk kene wat,dr persiapan peralatan sehingga la abis majlis pada hr ahad..tension aku xde sape yg tau.memang jiwa aku memberontak tp di sbbkan oleh keje dan niat demi kerja,maka aku sabarkan diri aku utk memenuhi tuntutan mereka yg suka menggunakan tenaga org lain demi kepentingan mereka.ingtkan selesai majlis,selesai la keje aku,tp ........

3) Aku di arahkan pula utk siapkan bilik mesyuarat dengan memasang white screen berserta dengan projektor (buat tapak),sedangkan itu semua keje kontraktor.Aku plak kene organise cari kontraktor,alhmdulillah dpt la cr kontraktor besi..Nak kene siapkan bende tu dalam masa 2 hari,mana terdaya nk pikir,pastu wiring nk kene buat.Xpa aku buat wiring tp sekupang habuk pun aku xdpt modal.Kabel aku punya sendiri,peralatan aku sendiri,tp bl siap bende tu,semua senyum ke telinga.yg penat aku sape pun kata.Jgnkan minum teh,trima kasih pun xdak.Keje yg aku buat tnpa ikhlas dan aku xpuas hati.sbb nk jaga ht jer.

4) Pentadbiran tempat keje aku jd semakin serabut..selepas di ambil alih oleh peg lain.Keje aku yg sepattnya dah ditmbh tolak..Yg bukan keje aku pun aku kene buat,yg keje sendiri xselesai,nk kene wat keje org lain plak.tp xpe aku dah cuba utk mohon pertukaran ke tempat lain.biar la aku ssh sikit tp sng bekerja.Tekanan keje sekrg bukan dsbbkan oleh keje tp karenah mereka2 yg berkepentingan sendiri dan "kaki bodek".Aku bukan suka melukut di tepi gantang,tp biarlah kene dgn caranya,aku bleh trima.Pendapat kita di tolak mentah2 tnpa sebarang huraian dan sbb.

Apapun sehingga hari ini alhamdulillah , dengan izin Allah aku bleh lg selesaikan masalah tersebut biarpun agak memenatkan. Pada yg diluar sana,bkn senang nk mencari rezeki kerna kita org bawahan,tp keberkatan rezki tersbut hanya Allah yg mengetahui.Setitik peluh negalir ke bumi,seribu keberkatan di dalam rezeki tersbut.

ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE

Pengikut