HalamanTAKAR


TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan
KLIK JE
Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 29 Mac 2010

RUMAH BERASASKAN TAQWA DISUKAI MALAIKAT

Salam kembali dan salam 1malaysia..
Seminggu yang lepas,adalah minggu yang agak kelam kabut sedikit dengan pelbagai hal,dengan kerja,xtvt sukan,part time dan lain-lain hal.Tv kat rumah plak buat hal,asyik terpadam je.naik tension pun ada.Nak tengok sukan pun xbleh..bila dah tv rosak,kene la beli baru,dah order tp tggu punya tggu sampai hr ni pun blum sampai lg,lgla aku tension..bl dok kat umah,kepala memikirkan pelbagai hal.apa yang terlintas semua aku pikirkan,nk upgrade rumah la,keta la,bisnes la.fuhhhh stress juga la.Tp sempat gak aku memikirkan sesuatu yg bleh memberikan manfaat buat semua.aku terbaca 1 artikel mengenai rumah.:
Dlm islam,besar @ kecil rumah itu bukanlah ukuran untuk menilai penghuninya kuat amalan kepada Allah @ sebaliknya.Rumah bkn sekadar berlindung dari panas dan hujan,tetapi tempat utk beribadat kepada Allah selain masjid @ surau. seharusnya rumah tersebut adalah bersih,suci,terhindar dari sebarang maksiat,dijagai oleh isteri yg solehah,suami yg bertanggungjawab, sentiasa disukai oleh malaikat rahmat.Siapa Malaikat rahmat?sebagai seorang muslim dan muslimah semestinya kita mengetahui siapa malaikat rahmat..
"segala puji bg Allah yg menciptakan langit dan bumi, yg menjadikan malaikat utusan - utusan yg bersayap dua,tiga @ empat. Dia menambah pada bentuk kejadian makhluk yg diciptakanNya apa jua yg dikehendakiNya,sesungguhnya Allah amat berkuasa atas tiap-tiap sesuatu" :surah Fathir, ayat 1.
1 asas yg membolehkan rumah org islam disukai malaikat rahmat (nikmat dan anugerah),ialah rumah yg BERSIH,dipenuhi dgn alunan ZIKIR,meriah dgn bacaan ayat suci Al-QURAN,menjalani kehidupan harian secara ISLAM dan dlm lingkungan sunnah NABI,makan minum yg halal serta tidak membazir,dan yg paling penting penghuni menjadikan rumah sebagai tempat RUKUK dan SUJUD membesarkan ALLAH yg Maha Besar, Maha Agung,Maha Perkasa dan Maha Berkuasa di atas segalanya.Rumah tersebut adalah ciri-ciri rumah yg sentiasa dlm perhubungan dgn Allah sekali gus menjadikan rumah itu dikasihi Allah dan Cahaya Muhammad S.A.W.Dalam Surah At-Taubah ayat 112 bermaksud: "mereka adalah org2 yg bertaubat,beribadat,yg memuji Allah,yg mengembara utk menuntut ilmu islam),yg rukuk,sujud,menyuruh berbuat kebaikan,dan melarang kpd kejahatan,menjaga batas2 hukum Allah.Dan gembirakanlah org2 yg beriman(yg bersifat demikian).Rumah yg dibina berasaskan ketaqwaan kpd Allah juga akan mendpt kunjungan serta disukai malaikat rahmat.Nescaya penghuninya akan mendpt ketenangan,tenteram,sejahtera serta berkasih syg dlm bhgia.
Memadailah jika hidup secara sederhana ttp bersih dan suci,elok dpandang mata,mngikut kemampuan kerana sifat demikian aadalah ciri2 akhlak mulia.Allah amat menyukai kpd kesucian dan kebersihan.Lain2 rumah yg disukai malaikat rahmat sekali gus menolak dr dimasuki syaitan adalah berpenghuni isteri solehah,bersilaturahim,tidak bid'ah,bersifat benar dan memenuhi janji,berniat ikhlas serta pemaaf,tidak meyimpan dendam,baik terhadap ibu bapa,menyimpan rahsia, merendah diri dan bersyukur,serta tdak menerima perkara keji.Apapun yg penting rumah org muslim wajib disinari oleh alunan Al-Quran dan dterangi dgn zikrullah serta penghuninya wajib menghiasi dan perbaiki diri dengan mempelajari syariat ALLAH. :"Nurhidayah petunjuk ALLAH itu bersinar dgn nyata terutama sekali,di rumah2 inadat yg dperintahkan oleh ALLAH supaya dimuliakan keadaanya dan diperingatkan nama ALLAH padanya,di situ juga dkerjakan ibadat menyuci dan memuji ALLAH pada waktu pagi dan petang". Surah AN-Nur :36

Insya Allah sama-sama kita mngambil iktibar serta perbaiki kelemahan yg sentiasa kita ada demi mendapat pahal serta kemuliaan disisi ALLAH..wallahuaklam..

Khamis, 18 Mac 2010

RELEASE TENSION LEPAS COURSE




JOHAN 50 METER GAYA BEBAS


SAMPAI KE PENAMAT


SEIRING KE PENAMAT


JOHAN BERKUMPULAN

Alhamdulillah..saat yg amat penat ketika menguruskan perjalanan kursus 'Senior Mission Leader' akhirnyaberbaloi juga apabila diberi masa utk melepaskan tension secara bersantai dan diraikan dalam majlis makan malam anjuran PLPM.Semua ini adalah atas kejayaan melaksanakan kursus yg berprestij serta yg terkanan dlm ATM.Dengan kemudahan yg serba baru serta keperluan yg terhad tetapi mendapat kepujian di seluruh negara yg menghadiri kurusu ini.Kursus yg pertama kali diadakan di Malaysia,dipilih dari seluruh negara rantau Asia. Segala usaha dan penat kami berbaloi juga kerana mendapat penghargaan dari UN.2 hari dapat "step down" iaitu cuti tnpa rekod.Dapatla aku balik kg jumpa mak n sedara kat sana sesambil tgk rumah aku yg dah siap di Merbok.Lepas je balik dr cuti,xtvt bersukan diadakan .. acara renang sebagai pembukaan sukan PLPM.Aku berjaya mendapat tpt pertama dlm acara individu bebas 50 meter.Xsangka la pula,wlaupun dah bertahun xberenang,namun masih mampu menjuarai acara tersebut.Bg acara berpasukan,pasukan latih berjaya merangkul gelaran juara mengalahkan pasukan Tadbir.Syabas Latih!!Tahun ini mungkin kita akan menjadi johan keseluruhan.

ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE

Pengikut