HalamanTAKAR

TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

KLIK JE

Jumaat, 15 Januari 2010

Alihkan hobi n luangkan masa

salam hijriah n salam 1 malaysia..
Semalam adalah hari Keputeraan Negeri 9,maka seluruh rakyat Negeri 9 bercuti sempena menyambut hari keputeraan beliau..jadi aku n kawan2 sekerja meluangkan masa cuti tersbut dengan pergi memancing di Machap Umboo..(kwsn tasik yg agak luas n byk di hiasi dengan pokok teratai).lagipun aku nk test gak set pancing yg adik aku bagi kat aku.Kami btolak ke sana dr tempat keje aku pd jam 0800 pg.Singgah makan di pasir pjg,trus melalui jln masjid tanah ke alor gajah,sampai di alor gajah kami truskan perjalanan ke machap Umboo dan sampai di sana pd jam 1030.Sempat la g beli umpan ank2 keli n katak.Lepas tu trus kami ke lokasi memancing yg nmpk tenang tp xtau apa isi di dlmnya..Lepas park keta di bwh pokok sawit,masing2 sibuk merambut pencing n menyediakn kelengkapan..Kwsn tersebut kurag dikenali oleh org luar kerna agak tersorok dan kawasan tersebut berkependudukan masyarakat cina.Jadi utk kami membeli bekalan makanan agak sukar juga.Jadi terpksalah tahan lapar.cuma air minum je yg di bawa. Starting balingan berumpankan anak keli oleh cpo wan..Nmpak agak menarik tp mgkn di sebabkan tengah hari,pemangsa tidak berkehendakkan umpan.Kwsn tersebut melalui cerita byk didiami oleh Toman,Rohu,Patin serta talapia.Bagi aku,aku ingin mencuba nasib dengan toman..kerna sekali umpan dimakan,layanan serta perlawanan toman agak menarik.Itula cabaran. aku mencuba teknik casting rapala katak..tp angin yg bertiup melawan arus,menghalang balingan aku utk sampai ketengah.hampir sejam aku mencuba,rasa kecewa mula menular ke stiap sendi..Si suzaily pula mencuba casting dengan umpan katak..nmpknya ada juga tindakbalas dr pemangsa yg bermain dgn umpan tersebut. Hmpir 1/2 jam,akhirnya pemangsa hilang sabar,maka di sentapnya umpan katak tersebut.Toman yg beratnya hampir 500g pun terlekat di mata kail. Selama 3 jam kami bermain,akhirnya kami mengubah kedudukan kke tempat yg agak terbuka tnpa pokok teratai..teknik baling n biar berumpan keli di gunakan.Mmg ada pemangsa yg teruja tp xlekat di kail.mgkn bkn rezeki.Ketika asyik melayan tetiba.............
sekumpulan anak toman bermain2 dimuka air sampai ke gigi air,apalagi jala selebar 12 kaki di labuhkan,anak toman sebesar ibu jari kaki mengena..tp xla byk sgt..kami kembali brsemangat mencuba teknik casting rapala n ikan keli...tp bkn rezeki..dan di tmbh plak umpan yg nak kehabisan..terpaksa la kami beransur .. kami terus ke kedai utk membeli umpan keli dan katak, tp bkn ke tempat yg td.kami alihkan tempat ke 1 tasik yg len.Sehingga pukul 7,kami akhirnya mengalah dan berkemas.kul 1915 kami bertolak balik ke PD.Tp kenangan kat sana mmg benar2 memuaskan hati aku.Kami bercadang akan kembali ke sana pd 2 minggu akan dtg utk tido 1 mlm di tasik tersebut..Mungkin akan rezeki kami dpt naikkan toman,rohu @ patin.Dengan badan letih,balik je rumah trus lena...sok nak kena keja keras tuk melayan karenah dari 55 participant dr 55 negara yg akan menjalani kursus SML (senior mission leader) sampai 29 Jan. Insyaallah kerja keras penuh sabar adalah asas utk berjaya...Moga kita akan bersama mencipta gemilang.