HalamanTAKAR


TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan
KLIK JE

Ahad, 2 Ogos 2009

sambungan kenangan..

SYUKUR DAN TERIMA KETENTUAN DARINYA ADALAH IBADAT SEBAHAGIAN DARI RUKUN IMAN....SUBHANALLAH..ALHAMDULILLAH..ALLAHUAKBAR!!!
salam..selama sebln aku bercuti.mcm2 perkara aku lakukan di kg.tp ingatan pd ayah ketika itu msh kuat..
aku bersama mak dan adik2,aku mencari sesiapa yg ada arwah berhutang tp alhamdulillah,seperti kt pepatah"benih yg baik di buang ke laut menjadi pulau,di buang ke darat menjadi bukit"..faham2 la kan..
rupanya bkn kami sekeluarga yg bersedih,masyarakat sekeliling pun ada yg turut sama merasai kehilangan arwah..wlaupun arwah bkn dikenali sbg org yg alim,yg berada,tp sumbangan arwah pd masyarakatlah yg menjadikan arwah amat dikenali di kg tersebut..stiap kali ramadhan arwah akan berada di masjid sehingga selesai ramadhan..di kg,stiap kali ramadhan ada majlis Mooreh,arwah menjadi tkang masak..kenduri kendara pun arwah dikenali sbg tkang masak kenduri.kelebihan yg ada pd arwah sehingga kini tiada pengganti..aku pernah menjadi terkenal 1 ketika dl semasa bersama arwah..mengutip getah beku yg telah di gunikan,kemudian di bw ke kedai getah beku.Bermotorkan kapcai honda 70cc,aku dikenali sbg bdk scrap kerana umur aku ketika itu br 15 thn.semuanya tnjk ajar dr arwah..bygkan guni seberat 100kg,tnpa bantuan sesiapa aku mampu mengangkat utk diletakkan atas motor kapcai..ada petua n crnya..upah aku dpt seguni ketika itu rm5.1 hari aku mampu mendpt rm 100 ke atas..blnja sek aku xpernah aku minta pd arwah..ilmu yg pling bguna utk aku shingga kini.arwah jg yg mendidik aku berdikari.dan kini wlaupun telah 10 thn berlalu,hubungan aku serta kluarga dn masyarakat seumpama saudara,adik beradik.malah ada yg lebih baik dari saudara sendiri.selepas kematian arwah,kami sekeluarga kembali ke Penang utk mengurangkan rasa rindu kenangan di sana.lagipun di penang,mak menjaga arwah tok n wan ketika itu yg telah uzur..sesekali kami akan balik ke kg halaman arwah utk membersihkan tanah n pokok kayu yg arwah telah tanam utk ank2nya spt durian,petai,manggis,kelapa serta pokok dokong n laici.dan kini,abg aku yg kedua menghuni rumah peninggalan tersebut.kami adik beradik termasuk mak akan berhimpun di rumah tersebut..kenduri adik aku yg perempuan jg di adakan di rumah tersebut..sekiranya arwah masih ada..alangkah gembira dan bahagianya hidup ini,ttp smua itu qada n qadar ALLAH..kita merancang,tp Dia menentukan..nantikan sinambungan perjalanan penghidupan kini tnpa arwah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE

Pengikut