HalamanTAKAR


TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan
KLIK JE

Selasa, 21 Julai 2009

Alahai...


salam.....
hmpir seminggu rsnya x edit blog.. bz boleh tahan gak la.. mcm2 masalah aku tempuhi..nek penin gak la pala nk layan settle masalah ni..tp setiap masalah ada jln selesainya..semua tu di atas tatacara sendiri nak atasi..kerna setiap mslah jika xdpt di atasi,maka sebab tu la skrg ni ramai mengambil jln pintas..hmmmm bunuh diri. Yg paling mendapat liputan kes bunuh diri Teoh, sampai hari ni xselesai lg.. masing2 asyik slhkan pihak 2 yg bertanggungjawab. Tp yg mengetahui kejadian tu hanya Teoh dan tentunya Allah Maha Mengetahui. Kita sekadar mengandaikan sj.. wallahuaklam.. Aku dapat berita dari adik aku di kg..adik laki aku xciden tp alhamdulillah Allah masih melindunginya..dia sekadar di jahit di bibir..motor dia 'membelah' pintu kereta yg di naiki seorg perempuan anak mami..Nak masuk simpang tp xbg signal kiri..pas2 main terjah jer belok xtngok cermin..adik aku ngan member dia masih lg diLindungi..Motor habis hancus dr depan. Di kabarkan anak mami tersebut ingin membiayai segala kerosakan tersebut. Alhamdulillah .. selesai masalah..kedua dlm minggu yg sama, kereta aku di Sg Buloh..di kabarkan bahwa kancil aku yg baru amik awal tahun lalu telah xciden juga.. tapi bkn slh pemandu.. ketika di trafik light.. sebuah lori cuba membelok memasuki simpang.. xlepas nak masuk smpang agakmya,'buntot' lori tersebut menghentam pintu depan kiri, sekali ngan side mirror abis hancur.. penjaga kereta aku d sg buloh memaklumkan segala pembaikan melalui insuran kereta aku..terpksa la aku wat claim insuran .. tp alhamdulillah bakal selesai dgn selamat.. ketiga di minggu sama juga,kereta kesayangan aku plak buat hal.. dia mendgar desas-desus aku nak tukarkan dia dgn kereta lain di EoN,kan dpt deposit rm5k,aku ingt nk change 2 car la..cdgnya nak amik Exora..ramai sikit leh naik,mgkn merajuk agaknya..trus dia nek angin, ketika di kedai tayar,aku menggantikan tayar belakang trus wat alligment, cina yg nk test alligment on road terpksa menolak keta aku,kata cina tu minyak keta abis,musykil aku sbb minyak full tank aku isi,bw keta 1 lg,try tukar bateri..idup. Tp bl cbut jer bateri tu trus senyap. Trus aku suspek alternator aku 'out'.Tp kesian kat cina tu terpksa menolak keta aku ms test on road..fuh!! malu gak la aku.trus aku katakan pd diri aku dan keta aku bahwa aku xakan mnjual dia sampai la uzur.terpaksa aku kluarkan budget rm2xx juga la gntikan alternator.Bl da ganti ,timbul lak masalah len,belting lak xngam..terpaksa gnti belting baru.Tp alhamdulillah aku berjaya mengatasi mslh tersbut wlaupun budget utk wat benda len,tp terpksa berkorban utk dia..kerna mulut modal tergadai..wat ever pun..stiap mslah ada penyeselesaian..Cuma perlukan ketenangan,cara berfikir, cara atasi,pengorbanan,pendapat,keyakinan.Insya Allah ingt bhwa Allah sentiasa bersama2,DOA amat perlu utk settlekan masalah kerna Allah tdak pernah menolak setiap umat yg berdoa meminta pertolonganNya malah sentiasa Gembira kerna umat masih mengingatiNya.Dia yg membuat keputusan..Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE

Pengikut