HalamanTAKAR


TAKAR-DIADAPTASIKAN DARI TABUNG KELUARGA ANAK-ANAK ROZIAH DAN DI ASASKAN OLEH ALLAHYARHAM HASSAN NORDIN

I made this widget at MyFlashFetish.com.

"KEHIDUPAN HAKIKI ADALAH SELEPAS MATI"

Tidak ada sesuatu makhluk pun di dunia ini yang mampu untuk melawan kehendak Penciptanya,dan tidak ada yang akan mampu menembusi 7 petala langit dan bumi.Maka yang demikian janganlah semasa hidup ini kita cuba melawan takdir tersebut.Gunakanlah kehidupan dunia dengan sepenuh kesyukuran terhadap Pencipta yang Maha Agung. Janganlah kita seakan mencuba untuk menongkat langit dan menggali bumi kerana semua itu adalah dari yang Hak..renungkan kalendar dan bertafakurlah barang sesaat cuma..

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan

Modal Kecil,Bonus B'terusan&Lebih kepada Kemudahan
KLIK JE

Selasa, 27 April 2010

Wiring Network di Jemaah Islah Malaysia

Alhamdulillah, selesai sudah kerja2 wiring network Wifi untuk Jemaah Islah Malaysia di taman Melawati. Kerja2 bermula pada hari sabtu dan abis pada hari Ahad malam. Selepas siap di uji, 90% tiada masalah,cuma menunggu kelulusan pembayaran sahaja. Aku bersama adik aku dan member tempat kerja aku bertolak ke Melawati pada hari Jumaat lepas solat, sampai kat sana sekitar pukul 7, jumpa dengan en Hazwan (salah seorg staf J.I.M). Selesai di beri keterangan, kami bertolak ke Hotel Smile di 2/27A wangsa maju. Kira agak selesa juga walaupun agak sempit, maklumla hotel budget. Ada sistem Wifi. Pada malam tu kami kuar ke shah alam berjumpa dengan sedara aku di Bukit Jlutong. Kami gerak ke klang ( ke Gagasan Soffour). Gagasan Soffour adalah satu syarikat yang menjalankan bisnes networking yang dikenali Dana ehsan. Kami di beri aklimat mengenai sistem ini dan agak menarik juga kerana misi dana ehsan adalah utk melahirkan jutawan bumiputra sebanyak yang mungkin.Di asaskan oleh bumiputra sepenuhnya dan peluang ini hanya utk bumiputra shj. Aku dah join pada awal april lagi. Abis taklimat, kami ke seksyen 11 kemudian trus balik ke hotel jam 12.30.Tido.....Kami mula kerja pada pukul 9.30 hari sabtu, nampak agak mudah tapi mencabar kerana nak kena wiring dari 2nd floor ke 3rd floor, 2nd floor ke 1st floor, 2nd floor ke ground floor ( 2 nd floor adalah Main point). selesai kerja wiring, dah hampir lewat petang. Aku mcm biasa, selesaikan kerja2 di 2 nd floor je. Pasang server rack, replace, dressing, tally dan documentation cable. Utk kerja2 test sistem di ambil oleh en Imran iaitu projek manager.Selesai utk kerja hari sabtu pada jam 9 malam. Adik aku yang kat kolompo (wat keje kat Bank negara pun datang sama membantu). Selesai makan malam kat Mamak restran, balik hotel nak tido, badan letih bleh tahan gak la, adik aku bawa mai PS 2 dia plak, layan Ps2 sampai kul 3 pg,br tido.... sambung keje hari ahad start pukul 10 pagi...tp dah x byk keje da.. wat dressing n repair network sikit, pasang AP stiap floor, dalam erea tgh hari br siap.. berenti rehat kat restran hilmi, jmpa ngan sedara aku, bincang plak pasai bisnes myIman yg di asaskan oleh en ramli dr ulu s'gor. produk dia agak menarik juga (buku eletronik bahasa arab,tajwid) utk anak2 blajar..(org tua pun bleh gak)..Harga pun xmahal (rm99) dan sistem Infinity network bg sapa2 yg berminat nak wat sale. Pukul 2 br smbung keje smla, siap dlm erea kul 8 gak la..At last, br en imran wat network test ..sejam juga la kami tunggu dia siap network test, selesai ja trus g makan n gerak balik ke PD, aku masuk ke UKM dl antar adik aku. Sampai PD dlm kul 12 mlm gak...kat sini adala gambar yg di ambil lepas siap keje2 wiring. Klu ada sapa2 berminat nak tanya lebih detail mengenai DANA EHSAN & BUKU ELEKTRONIK & WIRING bleh hubungi aku..sekian wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE

Pengikut